Proč nemúžeme vyhrát výběrové řízení
V současné době je často rozhodujícím kritériem při výběrovém řízení
minimální cena, což vede nejen při nákupu jazykových učeben,
k nákupům nekvalitních výrobků.
Jazyková učebna by měla být vybavena na pozici učitele a pro všechny
studenty sluchátky s mikrofony,
kterých jsou v nabídce na internetu stovky a za velmi nízké ceny,
taková sluchátka s mikrofonem Vám vydrží při běžném provozu
v jazykové učebně, někdy dny nebo maximálně týdny.
většinou se neopravitelně poškodí.
Proto naše firma dodává kvalitní mechanicky odolná sluchátka s mikrofonem
vyrobená v Německu, která při běžném provozu v jazykové učebně vydrží
min. 5 let, po opotřebení náušníků se vymění náušníky za nové
a potom slouží dalších min. 5 let.
Jediný problém je v tom, že námi dodávaná sluchátka s mikrofonem
vyrobená v Německu, jsou dražší např. o 1.000 Kč za 1 kus.
Dodávku jazykové učebny pro 24 studentů to potom prodraží o 25.000 Kč.
Z toho vyplývá, že výběrové řízení na jazykovou učebnu s jediným kritériem
nejnižší nabídková cena, nevyhrajeme, což se nám v minulosti již stalo.
Přesto odmítáme dodávat nekvalitní sluchátka s mikrofonem vyrobená v Asii
za nižší ceny.
Sluchátka s mikrofonem musí být rozebiratelná na jednotlivé díly.
Jakýkoliv díl musí být vyměnitelný za nový nebo opravitelný.
Platí hlavně pro mikrofony, náušníky, náhlavníky, hlavní pružiny
sluchátek a další díly.
Sluchátka s mikrofonem musí být odolná zvyšené zátěži střídání studentů
v jazykové učebně.
Rozhodně by se neměla jazyková učebna vybírat pouze pomocí ekonomického
hodnocení,ale mělo by se přihlížet k technickoekonomickému hodnocení
s důrazem ne splnění didaktických funkcí.
Požadované didaktické funkce:
- Individuální odposlech zadaného studenta, včetně identifikace
odposlechu.
- Intercom učitele se zvoleným studentem, dvojicí nebo čtveřicí
- Možnost rozdělení studentů pro práci ve dvou skupinách
s různými programy (zkoušení, práce s výukovým programem)
- Možnost párování studentů, vytváření skupin studentů - konverzační
dvojice a konverzační čtveřice.
- Možnost odposlechu určeného studenta, či dvojice nebo čtveřice,
ostatními studenty - Možnost odposlechu konverzace učitele se studentem,
ostatními studenty.
- Nastavení automatického odposlechu s volitelným intervalem
od 5 do 60 vteřin.
- Playback učitele do zvoleného programu
- Možnost záznamu konverzace, nahrávání studentů pro další využití,
pro kontrolu zlepšení při jazykové výuce.
- Možnost vypnout odposlech studentů
- Využití DVD přehrávače v PC.
- Časomíra
- Možnost nastavení počtu míst v učebně dle počtu studentů.
- Možnost vytváření nových didaktických funkcí dle požadavků škol.
- Možnost použít k řízení jazykové učebny stolního PC nebo pomocí
notebooků učitelů.
Didaktické funkce u našich jazykových učeben byly konzultovány
s Katedrou didaktické technologie Pedagogické fakulty UK v Praze.
Jazyková učebna by měla mít
Přepojovací jednotku zajišťující řízení studentských pracovišť
z centrálního učitelského PC pomocí ovládacího software.
Možnost připojení 6 externích vstupů audia (mikrofon učitele, DVD,
MP3, PC a další dle volby).
Možnost připojení vlastního PC, možnost použití programů
nainstalovaných v PC, multimediálních výukových programů,
které škola vlastní.
Jazyková učebna může být instalována na stávající školní nábytek.
Po montáži jazykové učebny je zajištěno školení pedagogů
a bezplatná doživotní aktualizace ovládacího software jazykové učebny.
Je garantovan záruční i pozáruční servis.
Na základní, střední i vysoké školy jsme dodali okolo
500 jazykových učeben.